
Merkbeleving is de optelsom van branding en activatie die stakeholders een onderscheidende en authentieke ervaring biedt. Met doordachte communicatieoplossingen en onderscheidend design wekken we de juiste herkenning en associaties op, waardoor een sterk imago ontstaat. Maar het gaat verder dan dat! Stakeholders gaan zich identificeren met het merk.
Branding is een werkwoord! Het vereist actie, inspanning en voortdurende aandacht om een krachtig en effectief merk te creëren. Het is gaan en blijven gaan.
Nico Verheijden
Strateeg bij DAVID



Perceptie is realiteit!
Verschillende elementen beïnvloeden de merkbeleving, waaronder merkidentiteit en -beleid, proposities en campagnes, content en stakeholdermanagement. Merkidentiteit en -beleid vormen de basis van de merkbeleving. Proposities en campagnes, gebaseerd op de merkidentiteit, zorgen voor consistente communicatie in zowel boodschap als uitstraling.
Onze perceptie van de werkelijkheid wordt sterk beïnvloed door hoe anderen over iets denken of praten, en dit geldt ook voor merken. Een merk wordt niet alleen gevormd door wat de organisatie zelf communiceert dat het is, maar vooral door hoe anderen het waarnemen en beschrijven. En daarbij wint de perceptie het vaak van de realiteit.

De bouwstenen van merkbeleving:
- Logo, huisstijl, visuele identiteit
- Merkboek, merkgids, huisstijlmanual
- Proposities, campagnes
- Content formats, contentstrategie
- Magazines, nieuwsbrieven, folders, flyers
- Pandaankleding, signing