Herkenning, associatie en identificatie.

Een doeltreffende merkbeleving communiceert wie je bent, waar je voor staat en wat je nastreeft. Het creëren van herkenbaarheid en de juiste associaties dragen bij aan de bouw van een krachtig merk.

Merkbeleving is de optelsom van branding en activatie die stakeholders een onderscheidende en authentieke ervaring biedt. Met doordachte communicatieoplossingen en onderscheidend design wekken we de juiste herkenning en associaties op, waardoor een sterk imago ontstaat. Maar het gaat verder dan dat! Stakeholders gaan zich identificeren met het merk.

Branding is een werkwoord! Het vereist actie, inspanning en voortdurende aandacht om een krachtig en effectief merk te creëren. Het is gaan en blijven gaan.

Nico Verheijden
Strateeg bij DAVID

David - SGE international - Merkbeleving
David - Sovak Merkboek - Merkbeleving
David - ROC Midden Nederland Billboard - Merkbeleving

Perceptie is realiteit!

Verschillende elementen beïnvloeden de merkbeleving, waaronder merkidentiteit en -beleid, proposities en campagnes, content en stakeholdermanagement. Merkidentiteit en -beleid vormen de basis van de merkbeleving. Proposities en campagnes, gebaseerd op de merkidentiteit, zorgen voor consistente communicatie in zowel boodschap als uitstraling.

Onze perceptie van de werkelijkheid wordt sterk beïnvloed door hoe anderen over iets denken of praten, en dit geldt ook voor merken. Een merk wordt niet alleen gevormd door wat de organisatie zelf communiceert dat het is, maar vooral door hoe anderen het waarnemen en beschrijven. En daarbij wint de perceptie het vaak van de realiteit.

David - Doegoods - IBN groep - Merkbeleving

De bouwstenen van merkbeleving:

  • Logo, huisstijl, visuele identiteit
  • Merkboek, merkgids, huisstijlmanual
  • Proposities, campagnes
  • Content formats, contentstrategie
  • Magazines, nieuwsbrieven, folders, flyers
  • Pandaankleding, signing
0413 72 60 60

SAMEN
BEWEGING
BRENGEN?

"*" geeft vereiste velden aan

Hou mij op de hoogte van interessante ontwikkelingen en events.