David - Power - Medewerkerbeleving

Je cultuur is je merk!

De meest krachtige manier om je merk uit te dragen, is door aan te sluiten op de drijfveren en ambities van zowel huidige als potentiële medewerkers. Hun gedrag vormt namelijk het meest essentiële onderdeel van je merkidentiteit.

Het werven en behouden van de juiste mensen en het creëren van het gewenste gedrag rondom je merk is van cruciaal belang. Het begint met het ontdekken van wat jouw merk speciaal en relevant maakt voor hen, zodat ze zich ermee kunnen identificeren. Dit inzicht vormt de basis voor een pakkend concept dat de juiste snaar raakt.

Vervolgens is het zaak om het werkgeversmerk zowel intern als extern levendig te houden. Een goed doordacht intern communicatie- en activatieplan, samen met een effectief arbeidsmarktcommunicatieplan, zijn van essentieel belang. Hiermee wordt een sterke verbinding gecreëerd tussen het merk en de mensen die erbij horen.

“Iedere werkgever zal het beamen: trouwe, tevreden en betrokken medewerkers die zich met enthousiasme en passie inzetten, zijn de beste troef in deze krappe arbeidsmarkt.”

Jeroen Tiel
Randstad Nederland

David - Vestia ik verbeter - Medewerkerbeleving
David - SOVAK EVP lancering - Medewerkerbeleving
David - Veerkracht ROC Midden Nederland - Medewerkerbeleving

Succesfactoren in medewerkerbeleving

Medewerkerbeleving, employer branding, gaat over authenticiteit: hoe geef je je (toekomstige) medewerkers een echt en origineel beeld van jou als werkgever, waaraan ze zichzelf willen verbinden? Meestal is alles al in huis voor het creëren van een sterk werkgeversmerk.

Succesfactor 1: betrek je mensen
Betrek je mensen en begrijp hun motivaties om deel uit te maken van je organisatie. Ontdek wat hen aantrekt en waarom ze graag bij jou werken.

Succesfactor 2: ben open en eerlijk
Mensen willen geen reclamepraatjes meer. Ze verlangen naar eerlijke verhalen. Moedig je huidige medewerkers aan om hun eigen verhaal te delen, in hun eigen woorden. Dit heeft een dubbel effect: waardering voor je medewerkers en een krachtige boodschap voor toekomstige medewerkers.

Succesfactor 3: heb geduld
Wees geduldig en realistisch: verandering binnen je bedrijf of het beeld dat anderen ervan hebben, gebeurt niet van de ene op de andere dag. Het vergt tijd en toewijding op de lange termijn.

David - Masterclass - Medewerkerbeleving

De bouwstenen van medewerkerbeleving

  • Employee Value Proposition, EVP
  • Employee journey
  • Arbeidsmarktcommunicatie en arbeidsmarktcampagne
  • Interne communicatie, interne activatie, corporate story
  • Verandercommunicatie, change story

Kortom; de optelsom van alle internal branding en employer branding.

0413 72 60 60

SAMEN
BEWEGING
BRENGEN?

"*" geeft vereiste velden aan

Hou mij op de hoogte van interessante ontwikkelingen en events.