Terug naar alle Artikelen

Artikel

Voor ons zou de wereld een mooiere plek zijn als…

“Voor veel werknemers is de belangrijkste motivator een helder ideaal dat nagestreefd wordt, en toch zegt meer dan de helft van de ondervraagden in een onderzoek van PWC* dat ze niet eens “enigszins” gepassioneerd zijn over hun baan. Als organisaties hun werknemers willen inspireren, moeten ze duidelijk communiceren waarom ze zakendoen en welke waarde ze bieden. Wanneer werknemers deze dingen begrijpen en omarmen, floreren hun organisaties.”

Bovenstaand is een tekst uit een artikel van HBR. Het is een van de vele publicaties die het belang van idealen duidt. En iets dat we bij David uit ervaring onderschrijven. Tegelijk zien we dat het niet zo makkelijk is om het ideaal goed te definiëren en formuleren. Het vraagt om scherpte in de analyse en duidelijke taal. Het helder neerzetten van het ideaal zorgt focus, voor richting en houvast.

Een denkmodel dat wij daar graag bij gebruiken is het Big Ideal van Ogilvy. Op deze manier de analyse benaderen zorgt enerzijds voor eenvoud, betrokkenen begrijpen de werking. Anderzijds helpt het om te komen tot de essentie. Voor onze opdrachtgevers hét vertrekpunt in de positionering.

0413 72 60 60

SAMEN
BEWEGING
BRENGEN?

"*" geeft vereiste velden aan

Hou mij op de hoogte van interessante ontwikkelingen en events.