Een nieuwe opdracht voor het Centre of Expertise, een complex speelveld met uiteenlopende belangen en de komst van nieuwe collega’s. Dit was het uitdagende vertrekpunt om een nieuw merk te creĆ«ren. Desondanks is het ons met groot succes gelukt, mede dankzij de brede betrokkenheid van zowel interne als externe stakeholders en de creatieve inzet van iedereen die bij het proces betrokken was. David heeft de leiding genomen en richting gegeven aan dit effectieve proces.
Bij David hechten we een grote waarde aan het betrekken van mensen in het ontwikkelproces. We zijn er namelijk sterk van overtuigd dat iedereen creatief is, zolang de creativiteit maar de juiste ruimte en richting krijgt. Om deze reden hebben we jarenlang gewerkt aan de ontwikkeling van geschikte werkvormen die we in elke fase van ons proces toepassen. Of het nu gaat om het verzamelen van inzichten of het maken van keuzes, verbeeldingskracht helpt ons om gezamenlijke beelden en gedragen keuzes te maken.
Dit principe staat los van het vakmanschap dat vereist is om al deze inzichten en beelden te vormen tot een sterk concept: een merk dat herkend wordt en waarmee mensen binnen en buiten de organisatie zich kunnen identificeren. MNEXT, voorheen bekend als het Centre of Expertise BioBased Economy, is een prachtig voorbeeld van dit proces. Doordat de organisatie betrokken was in de ontwikkeling, is er eigenaarschap ontstaan en heeft het nieuwe merk MNEXT een vliegende start gemaakt.