Een nieuw verhaal en een duidelijke strategie zijn op papier gezet, maar hoe zorg je ervoor dat je stakeholders begrijpen wat dit voor hen betekent? Het gaat niet alleen om het herhalen van de strategische inhoud, maar vooral om het concreet maken van wat je bedoelt. Door het delen van menselijke en vaak persoonlijke verhalen, kun je werken aan een gemeenschappelijk beeld van de toekomst. Zo drukt Sovak in haar magazine uit wat ze in de toekomst meer willen zien.
Niet voor maar met elkaar werken
De uitdaging ligt in het bereiken van een breed scala aan stakeholders, variërend van cliënten tot verwijzers, vrijwilligers en werknemers. Een gedeeld bij waar Sovak voor gaat en staat is essentieel om de strategie te laten slagen. Zij aan zij is niet voor niets de titel van het verhaal, niet voor maar met elkaar werken. Of dit nu op cliëntniveau is of op maatschappelijk niveau. Na zorgvuldige overwegingen is gekozen voor een magazine als medium.
Recept voor een Inspirerend Magazine
Hoe kun je een magazine creëren waarin medewerkers, vrijwilligers en cliënten centraal staan? Een magazine dat bedoeld is om te informeren, motiveren en inspireren. Het antwoord is eenvoudig: door ze actief te betrekken. Zo is in co creatie sessies gewerkt aan de bladformule.
Een redactieteam van medewerkers en vrijwilligers werd vervolgens door David op weg geholpen, en ze zijn nu volledig zelfstandig aan de slag. En met succes! Het team levert hoogwaardige content, die vervolgens door onze eigen medewerkers wordt vormgegeven en geproduceerd.
De inhoud van de bladformule:
- De inhoudelijke thema’s voor de content
- De plank, oftewel de opbouw van het magazine
- Het (inclusieve) taalgebruik
- De beeldtaal
- De vormgeving