Terug naar alle Whitepapers

Whitepaper

Employer Branding

Nico Verheijden

De duurzame aantrekkingskracht van jouw organisatie

Als het gaat over branding hebben we het doorgaans over merken, bedrijven of zelfs individuen. Minder vaak – beter gezegd zelden – gaat het over ‘de werkgever’. Terwijl je juist als werkgever naast het product of de dienst die je aanbiedt, zelf ook aantrekkelijk wilt zijn voor een doelgroep. Namelijk potentiële nieuwe werknemers.

Deze vorm van branding noemen we ‘employer branding’ (ook wel werkgeversmerk genoemd). In de basis is employer branding dát wat jou aantrekkelijk maakt voor potentiële én huidige medewerkers. Het helpt jou als werkgever met het realiseren van een voorkeurspositie in het hoofd van je huidige medewerkers en bij mogelijk nieuw talent. Niet alleen dat, het helpt je ook om deze voorkeurspositie te behouden. Is jouw employer branding goed ontwikkeld, dan trek je veel makkelijker de juiste mensen aan. Bij jou willen mensen werken. Daar wil je bij horen.

Quote:
“Je hebt een employer brand, of je er actief aan werkt of niet.”

Meer weten

Whitepaper
Employer Branding

Nico Verheijden

"*" geeft vereiste velden aan

Hou mij op de hoogte van interessante ontwikkelingen en events.
Hidden
0413 72 60 60

SAMEN
BEWEGING
BRENGEN?

"*" geeft vereiste velden aan

Hou mij op de hoogte van interessante ontwikkelingen en events.