

Hoe zorg je ervoor dat iedereen in de organisatie begrijpt waar de sector naartoe wil, zich betrokken voelt bij deze beweging en hier actief aan bijdraagt? Hoe breng je het verhaal van een inclusieve en samenwerkende gemeenschap tot leven binnen de organisatie?


Samen met DAVID ging de sector in co-creatie met medewerkers én externe stakeholders op zoek naar de kern van haar verhaal. Dit leidde tot een gedeelde purpose, visie, missie, waarden en een verbindend narratief: de basis voor een beweging die van binnenuit wordt gedragen. Op dit fundament bouwden we het interne communicatieprogramma Steeds meer van ons. Een programma dat medewerkers uitnodigt, activeert en richting geeft.
Niet via campagnes op afstand, maar via storytelling, herkenbare praktijkvoorbeelden en concrete handelingsperspectieven. Met onder andere ‘verhalen uit de nabije toekomst’, koffiegesprekken met het Sector Management Team, een ‘Train de trainer’-traject voor teamleiders en een organisatiebreed seminar, werd het verhaal niet alleen verteld, maar ook tastbaar en voelbaar gemaakt in de organisatie.
Bij DAVID combineren we strategisch inzicht met creatieve storytelling. We helpen organisaties niet alleen hun verhaal te vinden, maar ook te vertellen én tot leven te brengen. Zodat een visie niet in een la verdwijnt, maar mensen verbindt en beweging in gang zet.