Passend onderwijs in een woelige wereld

ROC Midden Nederland staat midden in een grootstedelijke omgeving waar maatschappelijke transities, arbeidsmarktkrapte en behoefte aan flexibiliteit dagelijks voelbaar zijn. De samenwerking met DAVID draait om één centrale opgave: hoe sluiten we onderwijs, cultuur en communicatie zo aan dat studenten groeien, teams in beweging blijven en de regio vooruitgaat?

In 10 seconden

  • Branche: Onderwijs, mbo
  • Thema: Positionering, branding,
    in- en externe activatie
  • Type verandering: Organisatiebreed & marktgericht
  • Duur samenwerking: Meerjarig

Progressie in de praktijk

ROCMN zoekt binnen haar strategie naar communicatie die optelt, verbindt en begrijpelijk is voor studiekiezers, professionals, teams en de regio. Van positionering en branding tot aan verandercommunicatie en wervingscampagnes.

De uitdaging

In een snel veranderende arbeidsmarkt, met nieuwe behoeften van studenten en een groeiende maatschappelijke opdracht, staat ROCMN midden in een woelige wereld. Onderwijs moet continu meebewegen en dat vraagt om communicatie die richting geeft, helder maakt wat verandert en iedereen meeneemt: van studiekiezer tot professional, van organisatie tot regio.

De aanpak

We werken in een hecht partnership, in co-creatie met teams en stakeholders. We verbinden bestuurskamer en werkvloer, brengen eenvoud en logica aan in complexe vraagstukken en maken zo communicatie die klopt, landt en in beweging zet.

Het resultaat

We brengen complexe materie terug tot menselijke maat, creëren geïntegreerde communicatie die logisch verbonden is en versterken zo merk, reputatie én interne trots. Daarmee leveren we een wezenlijke bijdrage aan onderwijs dat meebeweegt met de tijd.

"DAVID is een partner die met ons meebeweegt en ons scherp houdt. Door onze jarenlange samenwerking weten zij wat er speelt en zijn zij in staat om de juiste verbindingen te leggen.

Dit heeft geleid tot een stevig fundament, én tot communicatie die richting geeft, in beweging zet en bovenal herkenbaar en betekenisvol is.”

Nicoline Meijer, ROC Midden Nederland

ROCMN_Mockup-binnenkant-gids-scaled-e1727255839584-1280x646
ROCUTR3993 Branding - Campus LH 01
ROCMN_Mockup-gids-1280x896
RollupBanner-mockup-versie-2-1280x813
ROCMN_Bus-Stop-MockUp-groter-1920x1280
ROCMN_Banner_mockup_groter-2-1280x949

Een permanente open dag in hartje Utrecht

Hoe laat je als onderwijsinstelling zien wat je studenten kunnen, maken en betekenen voor de samenleving? ROC Midden Nederland opende in oktober de deuren van Makers: een tijdelijke brandstore in de Utrechtse binnenstad, ingericht als levendige etalage van het mbo. 

Over ROC Midden Nederland

ROC Midden Nederland is een brede opleider voor mbo-studenten én professionals in het kader van Leven Lang Ontwikkelen (LLO). Met een sterke regionale rol werkt ROCMN aan kansengelijkheid, aansluiting op de arbeidsmarkt en duurzame ontwikkeling van talent. Van 15-jarige studiekiezer tot ervaren vakprofessional.

Waarde voor mens en samenleving

Elke organisatie beweegt. Soms vanzelf, soms met hobbels onderweg. Samen brengen we overzicht in complexiteit, vertalen strategie naar creatieve concepten en maken vooruitgang zichtbaar én voelbaar. En dat doen we voor organisaties die waarde creëren voor mens en samenleving.