Yonder. De toekomst kan niet zonder jou.

Naarmate organisaties groeien, ontwikkelen hun merken zich mee. Maar er komt een moment dat het merkportfolio voor de buitenwereld verwarrend wordt en niet langer aansluit op de veranderende wereld. Onderwijsgroep Tilburg erkende dit en koos met David voor een frisse start: Yonder, een merk dat past bij de huidige tijd en de ambities van de organisatie.

In co-creatie met alle stakeholders – van student tot werkgever, docent tot bestuurder – werd één cruciale conclusie getrokken: Onderwijsgroep Tilburg moet snel één geheel worden. Dit betekent één verhaal, één merk en een gezamenlijke uitstraling die laat zien wat ons zo bijzonder maakt en onze eenheid benadrukt.

Met de karakteristieke waarden van de organisatie – verwonder, ontmoet en pak aan – als fundament, is het nieuwe verhaal vormgegeven en de naam Yonder ontwikkeld. Yonder betekent ‘daarginds’ in het Engels en is afgeleid van het Nederlandse ‘ginder’.
Het is een eigenzinnig woord met een bijzondere klank en een natuurlijke aansluiting bij de visie en toekomst van de organisatie.

De keuze voor één merk en een nieuwe naam was een ingrijpende stap. Het resulteerde in een volledig nieuwe visuele identiteit die de energie van de waarden en het verhaal uitstraalt. Een identiteit waarmee alle stakeholders zich kunnen identificeren, die onderscheidend is en herkenbaar zonder dat de naam zichtbaar hoeft te zijn. Kortom, een authentieke en unieke merkidentiteit.

Wat dit traject bijzonder maakt, is de samenwerking tussen alle betrokken partijen. We noemden het niet voor niets het Dream Team. Vanuit een gedeelde urgentie en een gemeenschappelijk verlangen is met passie en precisie aan Yonder gewerkt. Dit maakt deze case extra speciaal en een resultaat waar we samen trots op kunnen zijn!

Team

Deze teamleden hebben hieraan meegewerkt. Stuur ze een bericht. Vinden ze leuk!

Volgende case
0413 72 60 60

SAMEN
BEWEGING
BRENGEN?

"*" geeft vereiste velden aan

Hou mij op de hoogte van interessante ontwikkelingen en events.