Goede voorbeelden geven mij de beste inspiratie. Dat bleek gistermiddag maar weer tijdens de Merkmanifestatiesessie van David in het Idee Café in Uden met de titel Je cultuur is je…
Brand alignment? Eh, ja. Even schakelen. Ik ben net een uur binnen bij David in Uden. Vandaag is de eerste dag van mijn praktijkstage. Als docent communicatie bij Avans Hogeschool…
Wij wisten het vlak voor de zomervakantie al, maar nu mag het officieel naar buiten: we gaan aan de slag voor Avans Hogeschool! Onze goed-nieuws-gong trilt er nu nog van.…
Samen met Avans Hogeschool heeft merkmanifestatiebureau David een brand alignment model ontwikkeld dat een index geeft op de verbinding tussen merk, strategie, organisatie en stakeholders. In de periode september-oktober starten…
Aan alles komt een eind. Zo ook aan de aanwezigheid van docent Eric van Gennip bij David. Maar niet zonder dat hij even laat weten hoe het werken was bij…
Bij David hebben we het Brand Alignment Model omarmd. Het vormt de 3D-blik waarmee David altijd naar je merk kijkt. Tijdens onze Merkmanifestatie-sessies gaan we dit jaar dieper in op…
Maike Veldhoen krijgt deze vragen dagelijks voor haar kiezen bij Upane. Tijdens de sessie kon ze hierop antwoord geven. Met de kern van strategiebepaling begon Maike haar advies aan de…
Improving the self esteem of the world is de missie die Anytime Fitness uitdraagt. De thema’s ‘motiveren’ en ‘zelfvertrouwen’ stonden dan ook – haast vanzelfsprekend – centraal. Samengevat in de…
Werken mag ook leuk zijn. Liefst is dat zo. Steeds vaker wordt daarom het nut van gamification omarmd: bedrijven vermengen werk en leren met spel-elementen. Ze zetten speltechnieken of serious…
“Daar kun je wel aan wennen”, voorspelde collega Denise bij het lunchbuffet. En zo is het. Als docent eet je je bammetjes namelijk vooral achter je computer of vlug-vlug tussen…
Als hogeschooldocent ben je altijd bezig met de nieuwste inzichten en ontwikkelingen. Maar ja, je bent wel docent. En de weerbarstige praktijk vindt net even verderop plaats - buiten het…
Want wat bedoelt David precies met Merkmanifestatie? Dat de strategie van je bedrijf, de interne organisatie én de externe stakeholders doordrongen zijn van jouw purpose. Daar is onze werkwijze op gericht, zodat je…
Waar wij geloven dat de beste oplossingen voortkomen uit interactie met elkaar zijn er nog steeds organisaties waarbij de afdeling marketing achteroverleunt en het bureau laat bepalen. ‘Zij werken voor…
Je denkt; ze hebben het door. Ze gaan hun middelen inzetten om een bijdrage te leveren aan een positieve impact op de wereld. Maar dan lees je verder. En langzaam…
Simac is wat je noemt een echt Brabants familiebedrijf en al generaties lang een belangrijke speler op het gebied van technologie en ICT. Kenmerkend voor Simac is de combinatie van…
Dankzij technologische en maatschappelijke ontwikkelingen zijn merken en organisaties geen gesloten bolwerken meer. Iedereen kijkt naar binnen en allemaal hebben we een mening over wat we zien. Zo ziet het…
David maakt zich het communicatieprobleem van een opdrachtgever altijd eigen. Neem bijvoorbeeld gemeentelijke processen en bestemmingsvraagstukken. Wat betreft communicatie is dat een wereld op zich. Hoe betrek je inwoners optimaal…
Goed nieuws. David heeft de Europese aanbesteding van ROC Midden Nederland gewonnen! Een nieuw contract met ROC Midden Nederland geeft ons een uitgesproken kans om door te pakken op de…
Technologische ontwikkelingen maken het merk meer en meer transparant, een soort glazen doos. Daarbij vinden mensen het steeds belangrijker dat een merk iets bijdraagt en ze willen daarover in gesprek.…
De ‘waan van de dag’ scoort in elk geval heel hoog. Steevast wordt ‘de waan’ genoemd als het grootse obstakel bij het bereiken van andere, mooiere resultaten. Nou geldt dit…