David

Docent in de praktijk

Als hogeschooldocent ben je altijd bezig met de nieuwste inzichten en ontwikkelingen. Maar ja, je bent wel docent. En de weerbarstige praktijk vindt net even verderop plaats - buiten het…
Eric van Gennip
20 april 2018
Evenement

Purpose en geloofwaardigheid

Want wat bedoelt David precies met Merkmanifestatie? Dat de strategie van je bedrijf, de interne organisatie én de externe stakeholders doordrongen zijn van jouw purpose. Daar is onze werkwijze op gericht, zodat je…
Eric van Gennip
13 april 2018
Klant

Simac: Information Teamnology

Simac is wat je noemt een echt Brabants familiebedrijf en al generaties lang een belangrijke speler op het gebied van technologie en ICT. Kenmerkend voor Simac is de combinatie van…
Bruno Groen
22 januari 2018
Onderzoek

Duidelijkheid in één dag

Dankzij technologische en maatschappelijke ontwikkelingen zijn merken en organisaties geen gesloten bolwerken meer. Iedereen kijkt naar binnen en allemaal hebben we een mening over wat we zien. Zo ziet het…
Nico Verheijden
18 januari 2018
Inzichten

Onaf

David maakt zich het communicatieprobleem van een opdrachtgever altijd eigen. Neem bijvoorbeeld gemeentelijke processen en bestemmingsvraagstukken. Wat betreft communicatie is dat een wereld op zich. Hoe betrek je inwoners optimaal…
Nico Verheijden
16 januari 2018
David

Boinggggg!

Goed nieuws. David heeft de Europese aanbesteding van ROC Midden Nederland gewonnen! Een nieuw contract met ROC Midden Nederland geeft ons een uitgesproken kans om door te pakken op de…
Bruno Groen
7 januari 2018
Model

Het 4p Model

Technologische ontwikkelingen maken het merk meer en meer transparant, een soort glazen doos. Daarbij vinden mensen het steeds belangrijker dat een merk iets bijdraagt en ze willen daarover in gesprek.…
Nico Verheijden
13 december 2017
Inzichten

Sloop de waan van de dag!

De ‘waan van de dag’ scoort in elk geval heel hoog. Steevast wordt ‘de waan’ genoemd als het grootse obstakel bij het bereiken van andere, mooiere resultaten. Nou geldt dit…
Martin Pleging
24 november 2017
Model

Power of purpose – whitepaper

Een onderzoek uit 2015 door Harvard Business Review laat zien dat organisaties met een krachtige purpose zich beter ontwikkelen en beter innoveren. Purpose gaat over mensen vooruit krijgen. Volgens John…
Nico Verheijden
21 oktober 2017
Model

Customer Empathy Map

De map stelt ons in staat om nog dieper in de belevingswereld van de klanten van onze opdrachtgevers te duiken. Zo leren we de klant beter kennen en wat er…
Bruno Groen
10 oktober 2017
David

Martin & David

Hij legt zelf uit hoe hij zijn rol bij David ziet. “Ik ben een groot fan van het in hun kracht zetten van bedrijven die van betekenis willen zijn: dat…
Bruno Groen
4 oktober 2017
Inzichten

All together now

Anno 2017 dwingt de snel veranderende buitenwereld bedrijven en organisaties om hun communicatie mee te veranderen. Communicatie is veranderd in een primair bedrijfsproces en niet langer een van de zijtakjes…
Bruno Groen
23 juni 2017
Inzichten

Model van de maand: Het 5c Model

Het 5C-model geeft richting aan het positioneringsproces van een organisatie. Het model maakt inzichtelijk welke identiteitsaspecten een merk in de manifestatie, communicatie en visualisatie naar buiten toe wil benadrukken. De…
Bruno Groen
22 juni 2017
Inzichten

The strategic pyramid

Purpose is hot. Ook binnen David, het vormt de basis van wie we zijn en waar we mee bezig zijn. Een logische vraag die we de laatste tijd vaker krijgen…
Bruno Groen
18 april 2017
Klant

HAS erop!

Onderwijs, agro, food, leefomgeving, design, innovatie. Op HAS Hogeschool komen werelden samen waar we ons bij David helemaal thuis voelen. Na een spannende pitch kwam het verlossende telefoontje: HAS Hogeschool…
Aart Kuipers
24 februari 2017