Zo eenvoudig kan het zijn

Zuiderhuis. Al meer dan 100 jaar financieel intermediair in het zuiden van het land. Met een persoonlijke en mensgerichte aanpak bieden zij hun financiële dienstverlening aan middels een duidelijk verhaal. Zo eenvoudig kan het zijn.

De noodzaak voor een herpositionering

Het kraakt en piept in verzekeringsland. Oude vertrouwde structuren verdwijnen. Nieuwe kritische klanten, kanalen en aanbieders staan op. Na een fusie voelde Zuiderhuis de noodzaak voor een herpositionering om daarmee ex- en intern richting en houvast te geven.

Zuiderhuis stelde zichzelf de vraag: hoe kunnen we onze processen, programma’s en communicatie zo inrichten dat we het keuzeproces voor de klant zo makkelijk mogelijk maken. De merkbelofte was geboren:

Zo eenvoudig kan het zijn.

Een belofte naar buiten en tegelijkertijd een opdracht naar de organisatie. De merkbelofte is het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling van een nieuwe identiteit.

Deliverables
- Strategie
- Positionering
- Merkidentiteit
- Kantoordrukwerk
- Website
- Pandaankleding
Partner
Tom Bosch, Webdevelopment

De merkbelofte was geboren: Zo eenvoudig kan het zijn.

Zuiderhuis wil het beste van beide werelden combineren. Persoonlijke dienstverlening mét ‘top notch’ automatisering om daarmee haar klanten de financiële zekerheid te bieden waar ze naar zoeken. De meeste mensen hebben maar weinig affiniteit met financiële producten. Het moet en moet goed.

De merkbelofte is het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling van een nieuwe identiteit. Het logo en de vormtaal zijn toegankelijk. De tone of voice is begrijpelijk met zo min mogelijk gebruik van jargon. Vanuit de identiteit hebben we een breed aantal off-en online middelen ontwikkeld van website tot stationery en signing.

Een goede buurman met verstand van zaken

Zuiderhuis

Meer weten?

Benieuwd hoe Bruno deze positionering naar een concept heeft vertaald?
Bel hem eens, vindt ‘ie leuk: 0413 72 60 60.