Met werk

meer mens

Als sociale werkgever in Noordoost-Brabant investeert IBN al bijna 25 jaar lang in mensen. Om de mensen te helpen die het op eigen kracht niet redden op de arbeidsmarkt. Om haar medewerkers via werkleerlijnen op te leiden tot vakkrachten van weleer.

Waarom herpositioneren?

“IBN? Zijn dat niet die mannen die bij in de buurt het plantsoen schoffelen?”

Ja, dat en zoveel meer. Mede door de nieuwe participatiewet werd de rol en opdracht van IBN groter. Naast het helpen van mensen met het vinden van passend werk werd het ook van belang om deze mensen te ondersteunen bij hun persoonlijke ontwikkeling. Maar veel inwoners en bedrijven van Noordoost-Brabant hadden nog geen besef van wat IBN doet en waar ze voor staan.

En bij IBN vonden ze dat daar wel eens wat verandering in mocht komen.

Om IBN ook in de toekomst iedereen met een afstand tot de arbeidsmarkt te laten helpen heeft David een nieuwe positionering, visuele identiteit en communicatiestrategie ontwikkeld. In woord én beeld. Met inclusiviteit als strategische koers in het hoofd en in het hart. Het resultaat?

Een IBN dat klaar is voor de toekomst. Zodat IBN ook in de toekomst bij kan dragen aan de succesvolle ontwikkeling van mensen, en daarmee het succes van de regio. Want werken maakt mensen gelukkig. En gelukkige mensen? Die maken onze samenleving nét een stukje mooier.

Deliverables
- Strategie
- Positionering
- Merkidentiteit
- Communicatiestrategie
Partners
- Frank van Delft, fotografie
- Fullframe, film
- Extrafazant, illustraties

Het nieuwe logo visualiseert de belangrijkste opdracht van IBN; samen in de regio mensen helpen met het vinden van een passende baan en ze ondersteunen bij hun ontwikkeling.

Meer weten?

Benieuwd hoe Aart deze positionering naar een concept heeft vertaald?
Bel hem eens, vindt ‘ie leuk: 0413 72 60 60.