Jongeren helpen bij hun belangrijkste challenge: studiekeuze

Voor een bureau waar alles draait om de kracht van samenwerken is een pitch een hele challenge. We vonden er wat op. In de aanloop naar de pitchpresentatie hielden we een blog bij om de medewerkers van de HAS te betrekken bij ons proces. Elke stap die we namen werd — pling! — een nieuwe blogpost. Brainstorms, gesprekken met mbo-leerlingen en havisten, het crashen van de HAS kerstmarkt in Den Bosch, alles kwam aan bod in ons blog. Het eindigde met een gong. Pitch gewonnen!

We leerden veel van de gesprekken met mbo-leerlingen en havisten. Dat ze graag iets toevoegen aan deze wereld bijvoorbeeld. En dat ze graag van studenten horen hoe het er bij een opleiding in de praktijk aan toe gaat. Gelukkig heeft de HAS niet alleen veel aansprekende praktijkvoorbeelden, maar ook ontzettend enthousiaste studenten.

Die praktijkvoorbeelden zijn het resultaat van de unieke onderwijsmethode van de HAS: real life innovative solutions. Dankzij een nauwe samenwerking met het bedrijfsleven kunnen HAS-studenten aan de slag met serieuze uitdagingen. Van wc-water schoon drinkwater maken, bijvoorbeeld. Of voorkomen dat steden overstromen nu regenbuien steeds heviger worden.

Inspirerende projecten en enthousiaste studenten, de perfecte basis voor een wervingscampagne. In interviews en vlogs lieten we studenten vertellen over hun real life challenges. Wim Steijven liet ze shinen op de foto. Wij maakten het af met een krachtig en fris design.

Tegelijkertijd werd de website www.hashogeschool.nl goed onder handen genomen. En waarom zou je nog een lijvige opleidingsbrochure maken als je zo’n fijne, nieuwe site hebt? In plaats daarvan maakten we een inspirerend magazine, met veel verhalen van studenten maar ook praktische tips voor je studiekeuze.

Dat we letterlijk vooraan stonden toen we lucht kregen van de pitch had alles te maken met een sterk staaltje photobombing van Aart tijdens de open dag van de HAS. (Hij wist tijdens de pitchperiode met zijn hoofd in de HAS-nieuwsbrief te komen.) En zo zien we het graag. Betrokkenheid werkt!

De HAS-case is een mooi voorbeeld van een succesvolle samenwerking met een betrokken opdrachtgever. Kortom, een mooie case waar zowel de HAS als wij erg trots op zijn.

Benieuwd hoe Aart deze positionering naar een concept heeft vertaald?
Bel hem eens, vindt ‘ie leuk: 0413 72 60 67.

Meer werk zien?