Bij David houden we niet van aannames. We willen graag zoveel mogelijk zeker weten, ook wat er leeft bij de doelgroepen. Of beter gezegd, vooral wat er leeft bij de doelgroepen. Een ruggensteun daarbij is de customer empathy map.

De map stelt ons in staat om nog dieper in de belevingswereld van de klanten van onze opdrachtgevers te duiken. Zo leren we de klant beter kennen en wat er speelt, welke behoeften er zijn en welke hindernissen. Ons doel is om uiteindelijk een concreter inzicht te krijgen in het leven en de beweegredenen van de klant. En zo te achterhalen hoe en waarmee we de klant het beste van dienst kunnen zijn.

Een voorbeeld

Onlangs hebben we met Össur – marktleider op het gebied van niet-invasieve orthopedische hulpmiddelen – gezocht naar meer inzicht in de motivaties en drijfveren van mensen met een amputatie. Össur zocht naar communicatiemogelijkheden met deze groep mensen. Via een marketing-hackaton zijn we tot een logische segmentatie en keuze voor communicatiedoelgroep gekomen. Uiteindelijk is de doelgroep gesegmenteerd in vier groepen, elk met een eigen mate van contactbehoefte. Voor Össur een belangrijk inzicht om verder op te bouwen.

Meer weten over de customer empathy map?

Bel Nico 0413 – 72 60 60
(of lees het boek Business Model Generation van Alex Ostwalder).